
Οι φίλαθλοι αντιμετωπίζουν με αρκετή δόση συναισθήματος την ΑΕΚ, δεν την κοστολογούν, τη συνδέουν με ιδανικά, βιώματα κλπ. Είναι απόλυτα πιστοί σ' αυτήν και τα σύμβολά της, τα οποία θέλουν να φέρουν. Είτε ως κασκόλ, είτε ως μπλούζα, είτε, είτε, είτε. Αυτό ακριβώς εκμεταλλεύονται οι αρμόδιοι, που τη βλέπουν μόνον ή κυρίως ως επιχείρηση. Σημαντικό προσόν τους δεν είναι η αγάπη στο σύλλογο ή η γνώση του ποδοσφαίρου, αλλά η τεχνοκρατική κατάρτιση. Γι' αυτούς η μεγιστοποίηση του κέρδους αποτελεί το υπέρτατο κριτήριό τους.
Χαρακτηριστικό - αλλά όχι μοναδικό - παράδειγμα οι δηλώσεις του Στράτου Γιδόπουλου, για την περίπτωση Κοζώνη. Κυνικότατα, ο πρώην πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ δήλωσε: «Πρωταρχικό ρόλο για αυτόν παίζει το αν υπάρχει συμφωνία για το γήπεδο. Γιατί είναι επιχειρηματίας και πρέπει να δει πως θα βγάλει τα λεφτά του. Θα με ανησυχούσε αν σκαφτόταν αλλιώς»... Έτσι, λοιπόν, αυτός και οι όμοιοί του, πρώην, νυν και επόμενοι, θέτουν σε πρώτο πλάνο τα κέρδη και στη ...γωνία (ως άλλοθι και δόλωμα) το άθλημα, την «ερασιτεχνική» και την «ψυχή» της ΑΕΚ. Η «θρησκεία» και οι πιστοί της χρησιμοποιούνται. Είναι πολύτιμοι μόνον ως καταναλωτές, χρήσιμοι μόνον όταν υποστηρίζουν ή πληρώνουν...

Πλέον, το θαύμα των προσφύγων, η ΑΕΚ, από κοινωνικό φαινόμενο, έγινε θέαμα και βάση ύπαρξής της, η εμπορευματοποίηση. Εντάχθηκε στη λογική του καπιταλισμού και την μετέτρεψαν, από δικαίωμα σε προϊόν. Και από τη στιγμή που η ΑΕΚ (και ότι το απαρτίζει) έγινε προϊόν, κυριάρχησαν οι κανόνες της αγοράς. Δηλαδή, η θεοποίηση του κέρδους και η δημιουργία αναγκών, αλλά και υποκειμένων κατανάλωσης. Κατανοώντας αυτό το δεδομένο, εύκολα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί μια σειρά γεγονότων. Γιατί δημιουργούνται οι παίκτες σταρ, πολλές φορές και ανεξάρτητα από την απόδοσή τους στο γήπεδο. Πώς καθορίζονται πολλές από τις κινήσεις - επιλογές τους, άσχετα με το αθλητικό κομμάτι, ποτέ, όμως, άσχετα από τις εταιρίες, τα προϊόντα των οποίων διαφημίζουν... Γιατί ο τάδε ή δείνα προπονητής αποφασίζει, η προετοιμασία του καλοκαιριού να γίνετε στο ίδιο χρυσοπληρωμένο προπονητικό κέντρο και όχι στη Βορ. Ελλάδα, που και τις ίδιες κλιματολογικές συνθήκες έχει και στοιχίζει τα μισά χρήματα. Γιατί η ΠΑΕ αλλάζει συνεχώς φανέλες. Γιατί συγκεκριμένοι προπονητές προτείνουν – απαιτούν την απόκτηση ποδοσφαιριστών που έχουν μάνατζερ τον «κολλητό» τους η και τον κουμπάρο τους, Γιατί μια ΠΑΕ βγάζει πιστωτική κάρτα, πουλάει το όνομα του γηπέδου κλπ.
Κοζωνιάδα
Σχόλια