Γουστάρετε η ομάδα σας να αντιμετωπίζεται ως προϊόν;



Ο μόνιμος πρωταθλητής της Ελλάδας (για τους γνωστούς λόγους και με τις γνωστές τακτικές) μαζί με τον ΠΑΟΚ που έχει περάσει στα χέρια του μεγιστάνα Ιβάν Σαββίδη σκορπίζοντας κύματα ενθουσιασμού (στην αρχή) μαζί με τις ανακοινώσεις διεκδίκησης του πρωταθλήματος… και οι δύο μαζί κατά μέσο όρο κόβουν σε κάθε εντός έδρας ματς λίγο πάνω από 29.000 εισιτήρια! Τραγικό; Έχει και χειρότερα…

Όλες μαζί οι υπόλοιπες, συνολικά 14 ομάδες κόβουν κάτι παραπάνω από 26.000 εισιτήρια! Και μην επικαλεστεί κανείς γήπεδα μικρής χωρητικότητας. Απόλλωνας, Εργοτέλης και Πανιώνιος έχουν γήπεδα άνω των 10.000 θέσεων. Ο Ατρόμητος έχει γήπεδο που χωράει 9.035 θεατές, τα γήπεδα των Αστέρα Τρίπολης, Λεβαδειακού, ΟΦΗ και Ξάνθης, δεν τα λες και μικρά, με δυνατότητα να φιλοξενήσουν άνετα πάνω από 7.000 κόσμο.

Αυτή είναι η ανταπόκριση του κόσμου απέναντι στο Ποδόσφαιρο-προϊόν, απέναντι στις πρακτικές ενός ποδοσφαίρου αντικειμένου εκμετάλλευσης από τα επιχειρηματικά συμφέροντα, απέναντι σε αυτούς που μετατρέπουν τις ομάδες σε εμπορεύσιμο προϊόν.

Αν κάποιος θεωρεί υπερβολικούς ή ανακριβείς τους χαρακτηρισμούς αυτούς για το μοντέρνο ποδόσφαιρο ας διαβάσει τη δήλωση του διευθυντή έρευνας του ΙΟΒΕ Άγγελου Τσακανίκα, ο οποίος, μιλώντας στον «NovaΣΠΟΡ FM 94,6» για τη μελέτη που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία «Στόχασις» με αντικείμενο τα οικονομικά στοιχεία του επαγγελματικού ποδοσφαίρου στην Ελλάδα και τη συνεισφορά του στην οικονομία, τόνισε:

«Υπάρχουν όμως και επενδυτές που το βλέπουν σοβαρά και θέλουν αυτό το προϊόν να τους αποδίδει κέρδη. Για να βελτιωθεί όμως η κατάσταση, πρέπει οι παράγοντες του ποδοσφαίρου να ψάξουν τις λύσεις συλλογικά ώστε να έχουν αποτελέσματα στην αναβάθμιση του προϊόντος. Το ποδόσφαιρο δεν διαφέρει πολύ με άλλους κλάδους της οικονομίας. Υπάρχουν διάφορες ταχύτητες επενδυτών, όπως για παράδειγμα στον τουρισμό, αλλά και περιπτώσεις παραοικονομίας και διπλών βιβλίων, τις οποίες όμως έχουμε συναντήσει σε πολλούς άλλους υπό μελέτη κλάδου. Δεν διαφοροποιείται το ποδόσφαιρο και δεν πρέπει να το δαιμονοποιούμε».

Επενδυτές, προϊόν, κέρδη, αναβάθμιση του προϊόντος, διάφορες ταχύτητες επενδυτών, περιπτώσεις παραοικονομίας και διπλών βιβλίων. Κανένα περιθώριο για καμία παρερμηνεία!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις